ПРОТЯГОМ ЯКОГО ЧАСУ МОЖНА ЗАМІНИТИ НЕЯКІСНУ ПОБУТОВУ ТЕХНІКУ?
Напевно, кожному з нас доводилося стикатися з ситуацією, коли придбаний товар (мається на увазі побутова техніка) при найближчому розгляді і спробі експлуатації опинявся неякісним. Це завжди неприємно і образливо, особливо, якщо ваше придбання досить дороге. Шкода і себе, і грошей, і ошуканих надій. Загалом, у наявності моральний і матеріальний збиток.
У разі, якщо продавець або власник магазину вболіває за свою репутацію, цю проблему можна вирішити швидко і полюбовно: або зажадати повернути вам гроші, або замінити на якісний аналог. Можна домовитися про ремонт побутової техніки за рахунок продавця. Але найчастіше буває все не так просто. Далеко не всі продавці і власники магазинів побутової техніки здатні визнати, що торгують неякісним товаром, закуповуючи його за викидними цінами і видаючи за відомі торговельні марки.
Корисна порада: не купуйте прилади побутової техніки через Інтернет-магазини, якщо ви не впевнені в сумлінності продавців. Безумовно, ціни там найчастіше нижче, ніж в звичайному магазині, та й з доставкою немає проблем. Але проблеми, і досить серйозні, можуть виникнути потім, коли ви виявите недоліки в роботі побутової техніки, потім не виявите по залишених телефонами ні продавця, ні самого Інтернет-магазину. В цьому випадку вам доведеться вирішувати всі питання в судовому порядку. І то тільки за умови, якщо у вас є хоч якісь реальні реквізити продавця.
Для того, щоб хоч якось захистити себе від свавілля недобросовісних продавців та виробників, потрібно пам’ятати: на вашому боці Закон України «Про захист прав споживачів». Постарайтеся знайти цей закон, уважно вивчити зміст його статей, і нехай він завжди буде при вас, як записна книжка або мобільний телефон. Якщо вам щось незрозуміло – зверніться за роз’ясненнями до знайомих, яким вже доводилося посилатися на статті цього закону або до досвідченого юриста. Ви заздалегідь повинні бути підковані в правовому аспекті, це ВАШІ права. Крім того, в кожному місті є організація, яка покликана захищати права споживача. Заздалегідь дізнайтеся їх адресу і контактні телефони, якщо ви збираєтеся придбати дорогу побутову техніку, це буде вашою страховкою. Зверніть особливу увагу на те, що товари більш 5 кг ваги доставляються назад продавцеві в разі їх непридатності за рахунок продавця.
У будь-якому випадку, придбавши неякісний прилад побутової техніки, ви можете вимагати: а) його заміни; б) повернення витрачених грошей; в) ремонт техніки (якщо він можливий) за рахунок продавця. Але при цьому важливо визначитися з моментами, які вас не влаштовують в роботі приладу, протягом терміну гарантії. Він повинен бути зазначений у гарантійному талоні. Тому, купуючи товар, вимагайте гарантійний талон з підписами і печатками, заповнений за всіма правилами.
Швидше за все, вам буде потрібно висновок експертів про непридатність приладу побутової техніки або неможливості виправлення його недоліків, якщо продавець не визнає цього факту. Це дуже важливо. Виходячи з власної практики, радимо найняти незалежних експертів, так як експерти з сервісного центру продавця часто бувають особами зацікавленими та їх висновок не завжди відповідає істині. Правда, платити за незалежну експертизу доведеться вам. Зате, якщо серйозні недоліки експертизою будуть виявлені, продавець зобов’язаний буде повернути вам витрачені на експертизу гроші.
Якщо вам пропонують зробити ремонт побутової техніки, після якого він буде придатний до експлуатації, запам’ятайте – ремонт повинен тривати не більше 14 днів з того самого дня, коли ви звернулися із заявою про непридатність приладу побутової техніки. Після закінчення цього терміну ви маєте повне право вимагати заміни приладу або повернення грошової суми. До речі, висновки незалежної експертизи відразу внесуть ясність, чи доцільний в вашому випадку ремонт або товар підлягає заміні беззастережно.
Сподіваємося, що ці поради допоможуть вам в будь-якій складній ситуації і щиро бажаємо, щоб недобросовісні продавці і виробники, так само, як і неякісні товари, не зустрілися в вашому житті.