ХТО ВИНЕН У ЧАСТИХ ПОЛОМОК ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ: ВИРОБНИК АБО КОРИСТУВАЧ?
У людини уважної рано чи пізно неминуче виникає питання: чому дорогуща побутова техніка брендових виробників так часто ломається? Що це – невміла експлуатація або хитра задумка виробника? Перший варіант, насправді, рідко відповідає дійсності. Всі ми люди освічені й як-ніяк натискати на кнопочки можемо навчитися. А ось те, що при самому дбайливому ставленні до своїх електронних помічників вони, незалежно від бренда, в середньому через 5-7 лет ломаются, – факт. Після закінчення гарантійного терміну стурбованим користувачам доводиться нести свій улюблений телевізор, мікрохвильову піч і т.д. в сервісний ремонт побутової техніки. Полагодити агрегати, при цьому, можна не завжди. Проблема не в кваліфікації майстрів, а в хитромудрому пристрої агрегату, коли, наприклад, протирання гумки тягне за собою інші поломки, і весь механізм перестає функціонувати.
Перший ремонт телевізорів і побутової техніки, навіть самих іменитих брендів, доводиться робити вже через п’ять років. З чим це пов’язано? Напевно, ми вас здивуємо, але термін служби деталей спочатку закладений в конструкцію агрегату на стадії проектування. Причому виробники з обурливим спокоєм самі про це говорять в паспортах виробів, правда дуже дрібним шрифтом, але така інформація все ж є.
Термін служби скоротилася у всіх видів техніки. Так, в пральних машинах через 5-7 років псуються манжети і гумові прокладки, в холодильниках – стираються тоненькі трубочки системи охолодження, фреон випаровується, в телевізорах буквально через кілька місяців втрачають свої первинні властивості електролітичні конденсатори. Список можна продовжувати до нескінченності. Основна частина сучасної техніки нікуди не годиться, фірми штампують одноразові прилади, щоб споживач частіше міняв електроніку. Згідно з дослідженнями московської сервісної компанії «А-айсберг», всього 22% сучасних агрегатів працюють без поломок більше 10 років. Решта не пристосовані до тривалої експлуатації. Вироблена ціла система з викачування грошей з наївних покупців.
Самі виробники, природно, ніколи не зізнаються в своєму обмані. Всі в один голос твердять, що виготовляють техніку з кращих матеріалів і найвищої якості. Але продавці, з’їли не одну собаку на реалізації електротоварів і мають багатий досвід спілкування з незадоволеними покупцями, впевнені, що проти споживача організована змова. Всі провідні виробники продають практично однакову за якістю техніку, тому, по суті, запропонований вибір без вибору. Єдине, на що радять звертати увагу продавці, не на марку, а на країну-виробника. Найкраще Німеччина. Варто німецька техніка в 2-3 дорожче, але дійсно відрізняється добротністю. Проблема в тому, що знайти справжнього «німця» дуже і дуже складно.
Підливає масла в вогонь і реклама, що підштовхує часто оновлювати домашній «технічний арсенал». Ключовим словом пропаганди є «модно», як стверджує соціальний психолог Валерія Мікуліна. Бажаннями людини грають, їй нав’язують свою ідеологію – споживання. Люди не помічають, як відбувається підміна понять, і з радістю стають маріонетками в руках професійних ляльководів. Правильніше за все – вийти з гри і купувати речі, не тому що так модно, а тому що вони тобі дійсно потрібні. Звичайно, поломки все одно неминучі. Але навіть тут в 80 випадках з 100 є вихід. Досвідчений майстер по ремонту техніки може замінити кволі поламані деталі на більш міцні, тим самим продовживши життя агрегату. Це обійдеться дешевше покупки такого ж одноразового приладу.